Waar zijn alle tweedehands auto’s heen?

Dit is een scenario waarover we de laatste tijd veel mensen horen vertellen: Enige tijd nadat het nieuwe coronavirus en de COVID-19 pandemie de VS troffen, realiseerde u zich dat u uw voertuig moest vervangen. U was nerveus over de gezondheids- en veiligheidsrisico’s van blootstelling aan het virus door interactie met particuliere verkopers, dus begon u rond te kijken op de website van dealers omdat u wist dat zij veel extra voorzorgsmaatregelen namen om mensen veilig te houden. Maar u was verbaasd toen u ontdekte dat er op de eerste website die u bezocht geen zeer uitgebreide selectie leek te zijn. Toen ging u naar een andere die nog minder auto’s leek te hebben. Verscheidene meer dealers websites later, elk met een teleurstellende inventaris te bladeren, vond je jezelf deze vraag te stellen: Waar zijn alle tweedehands auto’s gebleven? In dit artikel zullen we beschrijven wat er gebeurt in veel gebruikte auto markten in het hele land, en wat het betekent voor u als een gebruikte auto shopper.

Waar zijn alle tweedehands auto’s heen?

 

Iedereen is zich pijnlijk bewust van hoe de pandemie het leven van mensen en de economie heeft beïnvloed, maar die effecten kunnen vreemd genoeg verwarrend zijn. Zo was er bijvoorbeeld het tekort aan toiletpapier. Het blijkt dat de fabrikanten van toiletpapier niet gewoon op een knop kunnen drukken om meer te maken, de fabrieken zijn geëvolueerd om gewoon te kunnen blijven voldoen aan wat al tientallen jaren een constant vraagniveau was, met inbegrip van een welbekend evenwicht tussen gebruik op het werk (noem het “commercieel” toiletpapier) en thuisgebruik (huishoudelijk toiletpapier). Met de lockdowns die mensen thuis en weg van het werk hielden en alle andere instellingen en plaatsen waar “commerciële” TP zou worden gebruikt, gecombineerd met een run op thuis TP, was er voor TP-fabrikanten gewoon geen manier om zich aan te passen aan zo’n enorme piek in de thuisvraag naar TP. Dan is er nog het groeiende tekort aan munten in de economie. De US Mint is er nog niet helemaal uit hoe de gezondheid en veiligheid van de arbeiders die munten maken te handhaven, en wie wist dat de aanvoer van munten zo’n noodzakelijke constante was? Nu staan er bij veel bedrijven overal borden die wanhopig op zoek zijn naar alle munten die ze te pakken kunnen krijgen. Hoe de gevolgen van de pandemie in een bepaalde bedrijfstak of markt uitwerken, kan zeer verrassend zijn.

Nuttige tips om uw wagen te verkopen

 

Dit brengt ons bij hoe de pandemie de markt voor tweedehands auto’s heeft beïnvloed. Veel economen en insiders in de industrie gingen er gewoon van uit dat de vraag sterk zou dalen omdat mensen bang zouden zijn om tweedehands auto’s te gaan kopen, wat betekent dat er een overaanbod van voertuigen zou zijn dat de waarden en prijzen van tweedehands auto’s zou doen kelderen. Maar vrijwel het tegenovergestelde is wat er is gebeurd in de San Diego tweedehands auto markt, evenals vele andere gebruikte auto markten in het hele land. Om te begrijpen wat er gebeurt, moet je kijken naar een verscheidenheid van factoren die de gebruikte auto markt beïnvloeden:

Verkoop van nieuwe auto’s:

Alle economische onzekerheid veroorzaakt door de pandemie betekent dat minder mensen zijn shelling uit voor gloednieuwe auto’s. Dit betekent ook dat er minder auto’s worden ingeruild, wat een primaire bron is van voertuigen in de gebruikte auto aanbodketen.

Autoverhuurbedrijven: Iedereen dacht dat het faillissement van Hertz de markt voor tweedehands auto’s een impuls zou geven, maar de impact hiervan is uiterst verwaarloosbaar. Waarom? Ten eerste zitten de meeste Hertz-voertuigen vast in een lopende faillissementsprocedure, dus de meeste zijn nog niet op de markt gekomen. Ten tweede is een enorme bron van gebruikte auto’s wanneer autoverhuurbedrijven hun vloot vervangen. Zij kopen een ronde van nieuwe voertuigen en sturen de voertuigen die zij vervangen naar de tweedehandsmarkt. Maar opnieuw dankzij een zeer slechte economie hebben veel, zo niet de meeste, autoverhuurbedrijven besloten hun vloot niet te vervangen of slechts een klein deel van hun vloot te vervangen. De mensen beseffen niet hoe groot deze bron is in de aanbodketen van gebruikte auto’s. Vergeleken met het aantal voertuigen dat typisch voortkomt uit de vervanging van de vloot van autoverhuurbedrijven, zullen de voertuigen die uiteindelijk op de markt zullen komen uit het faillissement van Hertz letterlijk minder zijn dan een druppel in de emmer van het aanbod van gebruikte auto’s.

Groothandel Veilingen: Een andere belangrijke speler in de aanbodketen van tweedehands auto’s zijn de groothandelsveilingen. De meeste dealers zijn sterk afhankelijk van deze veilingen om hun voorraad voertuigen aan te vullen. Maar de veilingen werden hard stilgelegd toen de pandemie toesloeg en zijn nog niet terug op volle toeren. Ze doen wel wat zaken, maar alleen online en het volume is slechts een fractie van wat het vroeger was. Dit is nog een enorme vermindering in het aanbod van tweedehands auto’s.

Deze drie belangrijke factoren die het aanbod van tweedehandsauto’s beïnvloeden, werken elkaar in de hand en creëren daardoor een soort sneeuwbaleffect. Dealers van nieuwe auto’s sturen vaak veel van hun inruilauto’s naar de veilingen omdat het misschien een type auto is waarin zij niet geïnteresseerd zijn, maar door de krapte in het aanbod houden zij deze auto’s voor zichzelf, waardoor de gebruikelijke stroom van gebruikte auto’s in de toeleveringsketen opnieuw afneemt. Wat we hebben gezien in de San Diego tweedehands auto markt is hoe deze factoren elkaar versterken en hebben geresulteerd in een voortdurende neerwaartse spiraal in het aanbod van gebruikte auto’s. Dit zal waarschijnlijk niet snel veranderen.

Wat betekent dit allemaal voor de kopers van tweedehands auto’s?

In termen van wat dit alles betekent voor u als koper van tweedehands auto’s, is er zowel goed nieuws als minder goed nieuws. Het niet-zo-goede nieuws is dat de goede oude economische theorie gelijk heeft over het effect van vraag en aanbod op de prijzen. De vraag naar gebruikte auto’s is niet veel gedaald, wat voor velen een verrassing was. Maar het aanbod van gebruikte auto’s is echt van een klif gevallen. En wanneer de vraag naar een product veel groter is dan het beschikbare aanbod van dat product, zorgt dit ervoor dat de prijzen voor dat product omhoog gaan. Met andere woorden, u zult voor elke tweedehands auto die u wilt hebben meer moeten betalen dan u vóór de pandemie zou hebben betaald.

Dit betekent niet dat goede deals onmogelijk te vinden zijn. Ze zijn er, ik zag er vandaag op de website mercedes verkopen van Sergant . Maar wat het wel betekent is dat elke fatsoenlijke deal op een gebruikte auto is niet van plan om lang duren. Het gaat te krijgen opgepikt zeer snel. Als je gaat om te winkelen voor een gebruikte auto een tijd snel, wanneer je iets wat je wilt tegen een prijs die je bent oke met, je moet snel handelen! Niet uitstellen of je krijgt hem niet. Voor de pandemie, kon de gebruikte auto industrie worden omschreven als een kopersmarkt. Je kon je tijd nemen om te blijven zoeken naar een betere deal voor een betere auto. Maar de pandemie heeft de tweedehands auto-industrie veranderd in een verkopersmarkt, en dat betekent dat je snel moet handelen om te krijgen wat je wilt.

auto opkopers opkoper auto opkoop auto auto opkoper export auto opkopers limburg betrouwbare auto opkopers auto opkopen auto opkoper aan huis auto opkoper antwerpen opkoper auto export opkoper auto met schade opkoper auto zonder keuring opkoper oude auto’s auto opkopers sint truiden opkoper auto zonder keuring limburg auto opkopers export limburg auto opkopers bmw auto opkopers vlaams brabant auto opkopers west vlaanderen opkoper export auto auto opkopers nederland auto opkopers schadewagens auto opkopers voor afbraak de auto opkoper export auto opkoper opkoper auto met kapotte motor opkoper van auto auto opkoper voor export auto opkopers ford auto opkopers zuid limburg kaartjes auto opkopers kapotte auto opkoper opkoper auto oost vlaanderen opkoper auto total loss opkoper kapotte auto opkopers 2de hands auto’s opkopers auto vlaams brabant opkopers tweedehands auto’s auto laten opkopen auto onderdelen opkoper auto opkoper amsterdam auto opkoper belgie auto opkoper brabant auto opkoper breda auto opkoper eindhoven auto opkoper online auto opkoper oost vlaanderen auto opkoper rotterdam auto opkoper schade auto opkoper sint niklaas auto opkoper tilburg auto opkoper turnhout auto opkoper van oude auto’s auto opkoper zeeland auto opkopers audi auto opkopers brugge auto opkopers brussel auto opkopers export antwerpen auto opkopers gent auto opkopers limburg belgie auto opkopers maasmechelen auto opkopers opel auto opkopers tienen auto opkopers toyota auto opkopers waasland auto verkopen aan opkoper auto verkopen opkoper ongeval auto opkopers opkoop auto export opkoper auto antwerpen opkoper auto brugge opkoper auto gent opkoper auto limburg opkoper auto mechelen opkoper auto onderdelen opkoper auto ongeval opkoper auto sint niklaas opkoper auto west vlaanderen opkoper auto’s voor export opkoper tweedehands auto opkopers auto export limburg opkopers oude auto’s opkopers schade auto’s opkopers van auto’s opkopers van auto’s in oost vlaanderen oude auto opkopen oude auto opkopers poolse auto opkopers schade auto opkopen schade auto opkoper sloop auto opkopers tweedehands auto opkopers 0489792694 auto opkoper 2de hands opkoper brugge autos adres opkopen auto occasies auto batterijen opkoper auto door handelaar laten opkopen auto export opkopers auto met schade opkoper auto met schade opkopers auto opkoop export auto opkoop gent trackid sp-006